COVID-19 ve PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK

Bütün dünyayı ve ülkemizi etkileyen Corona Virüs salgını sebebiyle artan kaygı ve korkuyu azaltmak için önerilerimizi sizlerle paylaşmak istedik. Bu günleri kolayca ve sağlıklı olarak hep birlikte atlatabilmek için, ilk olarak bilmeniz gereken en önemli şey,

SAĞLIKLI VÜCUT
SAĞLIKLI BİR BEYİN İLE MÜMKÜN!

Aşağıdaki 7 adım sizin sakin kalıp, kontrolü elinizde bulundurmanıza yardımcı olacaktır.

Önce oturun, ne hissediyorsunuz, bunu fark edin ve bu duyguyu yaşayın, korku mu, kaygı mı, öfke mi, çaresizlik mi?

Tıklayınız

Sakin olmak için kendi yönteminiz varsa uygulayınız, eğer yoksa kısa rahatlama yöntemini uygulamak için

Kontrolü ele alınız ve normal günlük hayatınızda kendinize ve sevdiklerinize iyi bakmak için neler yapıyorsanız onu yapmaya başlayınız.

Bağışıklık sisteminizi, beyninizi güçlendiriniz.

Umudunuzu yüksek tutmak için kendinize kaliteli zaman ayırınız.

Sürekli Corona virüs haberleri dinlemeyi bırakınız (özellikle gerçekliğini bilmediğiniz haberlerden uzak durunuz). Önemli durumlardan haberdar olmak için kendinize belirli bir saat ayırıp sadece o saatlerde bilgi edininiz. Pozitif bilgilere odaklanınız (Çünkü, negatif bilgi, pozitif bilgiden çok daha fazla insan beynini etkiler).

Size rahatlatıp, iyi geleceğine inandığınız şeyleri yapınız. Bazı çalışmalarda, inandığımız şeyleri yapınca bunun beynimize iyi geldiğini, vücudumuzda interferon gibi bize yararlı maddelerin salgılandığı rapor edilmiştir.

7 maddeye ek olarak;

ÇOCUKLAR İÇİN;

1) Korunduklarını, güvende olduklarını hissettiriniz

2) Kaygılandıkları şeyleri onlarla konuşunuz (onlar sorduğu zaman)

3) Kendi başa çıkma yöntemlerinizi çocuklarla paylaşınız, birlikte uygulayınız

4) Kaygı ve korku yaratan medya haberlerine maruz kalmalarını önleyiniz

5) Normal zamanlarda günlük yaşamda yapılan şeyleri birlikte yapmaya çalışınız

6) Oyun oyun oyun oyun, birlikte kaliteli zaman geçiriniz.

KARANTİNADA OLANLAR İÇİN;

1) Sevdiklerinizle telefon, sosyal medya aracılığıyla iletişimde olunuz

2) Günlük bakımınızı yapınız

3) Kendinizi meşgul ediniz (Oyun, Kitap, Film vb.)

4) Yeni rahatlama yöntemleri öğreniniz

Yukarıda söylenen fiziksel aktiviteler ve aç kalma aktivitesi herhangi bir sağlık problemi olmayan kişiler için önerilmektedir ve sadece bilgilendirme amaçlıdır. Herhangi bir sağlık problemi olanın bunları yapmadan önce doktoruna danışması gereklidir.

Kaynak İçin

Tıklayınız

İleri Okuma

  • Plotnik, R and Kouyoumdjian, H. (2014). Introductıon To Psychology Cengage Learning; 10th edition.
  • Doidge, N. (2015). The Brain’s Way of Healing: Remarkable Discoveries and Recoveries from the Frontiers of Neuroplasticity. Penguin
  • Costandi, M. (2016). Neuroplasticity (MIT Press Essential Knowledge Series)
  • Leaf, C. (2013). Switch on Your Brain: The Key to Peak Happiness, Thinking, and Health Baker Books; 8.2.2013 edition
  • Helmstetter, S (2014). The Power of Neuroplasticity. Park Avenue Press.
  • Greenberg, M. (2017). The Stress-Proof Brain: Master Your Emotional Response to Stress Using Mindfulness & Neuroplasticity. New Harbinger Publications
  • Taylor, J. B. (2008). My Stroke of Insight: A Brain Scientist’s Personal Journey. Penguin Audiobooks
E-Bülten Kayıt

Okulumuz hakkındaki yeniliklerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın.

Onay vermeden bu işlemi gerçekleştiremezsiniz
Kapadokya Üniversitesi veri sorumlusu sıfatıyla, verdiğiniz kişisel verilerin gizliliğini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa (KVKK) uygun olarak ve büyük bir hassasiyetle koruyacaktır. Kişisel verileriniz, KVKK’ya uygun olarak işlenecek, sizleri Kapadokya Üniversitesi hakkındaki gelişmelerden e-posta veya telefon yoluyla haberdar etmek için kullanılacaktır. Detaylı bilgi için tıklayınız